Az előzés, amely Schumacher híres-neves visszatolását (és így végül a vb-címhez szükséges pontok megszerzését) megelőzte. A gumiháború teljes erőből zakatolt, hol a Michelin, hol a Bridgestone volt a jobb, de eltérő működésük megszínesítette a futamokat. Montoya, aki az F1-be érkezésétől kezdve különösen vehemensen vetette magát az olyan párviadalokba, ahol az ellenfél az akkori etalon, Schumacher volt, éppen jobb tapadással gazdálkodott. A kigyorsítás Juan Pablo erőssége volt, és most is ott termett Michael mögött, aki lezárta a belső ívet. Nem tudta viszont a ferraris, hogy Montoya korábban már kifigyelte, hogy Barrichello (Schumacher csapattársa) a többiekkel ellentétben a következő kanyart mindig külső íven veszi – tehát az az ív is tiszta kell legyen. Azt is tudta, hogy Schumacher a belső íven szokta venni a kanyart, megpróbálta hát az előzést a külső íven, és nem hogy nem sodródott le, de Michael volt az, aki lecsúszott az ívről, és beleakadt Montoyába, majd kiperdült. Később Ross Brawn Montoya manőverét szégyenletesnek nevezte, de nézzük el neki, hiszen az elfogultság néha kedvezőtlenül befolyásolja az ítélőképességet. Bónusz: a videón Schumacher visszatolása is szerepel, a híres rövidgatyás traktorossal.
6. Montoya-Schumacher, Spa, 2004
Említettem a gumiháborút, nos 2004-ben a Bridgestone és a Ferrari összességében utolérhetetlen volt. Az ellenfeleknek az olyan lehetőségeket kellett kihasználniuk, mint amilyen Spában adódott, amikor egy-két kör kellett, mire Schumacher abroncsai a csere után bemelegedtek. Montoya erre a lehetőségre csapott le, amikor a frissen átszabott Buszmegállóban (amit azóta újra átépítettek) külső íven körbeautózta Schumachert. A német láthatóan igyekezett a belső íven maradni, arra számítva, hogy Montoya egy korai ráfordulást követően ívet váltva már a kigyorsításra fog gyúrni. Ehelyett a kolumbiai későn fordult, de akkor igen gyorsan. Megjegyzendő, hogy Montoya azon a versenyen mégegyszer megpróbálta ugyanezt a manővert Trullival, annak csatt lett a vége.
Vote for JPM
Szavazzatok Juan Pablora, hogy megnyerje a Legnépszerűbb Versenyző díját!
Naponta egyszer szavazhattok!
Vote for JPM to win the Most Popular Driver Award!