Montoya egy eddig teljesen új elemet próbált ki Jerezben
Az új McLaren-Mercedes MP4/20-as kódszámmal ellátott versenygép egy eddig még soha nem látott geometriájú extra szárnyelemmel volt felszerelve a mai nap megrendezésre került teszten Jerezben.
Az új aerodinamikai elem csak Juan Pablo Montoya autóján volt fellelhető, míg a gárda tesztpilótájának, Pedro de la Rosanak a versenygépe egy szokványos elemmel volt felvértezve, melyet már szinte minden versenyistálló használt az elmúlt évben is.
A McLaren új szárnya a már szokványosnak mondható motorháztető felett elhelyezkedő vízszintes elem egy továbbfejlesztett változata, mely a wokingi istálló autóin szarvformát kapott.
Az idei évben a legtöbb Formula-1-es istálló új, eddig még nem látott extra szárnyakat növesztett új versenygépén, hogy a 2005-ös szabálymódosítások következtében lecsökkent leszorítóerőből valamicskét visszanyerjenek.
A Ferrari már az elmúlt hónapban bevetette ’bébi szárnyait’, melyek az F2004 M kószámmal ellátott versenygép első légterelő szárnya alatt voltak elhelyezve, míg az új Jordan egy eddig még szintén nem használt extra szárnyat vetett be a tegnapi nap, melyek az oldalsó légbeömlők előtt kaptak helyet. A sor tovább folytatódik, hiszen a Minardi csapatvezetője, Paul Stoddart kijelentette, 2005-ös versenygépük ’semelyik másik istálló járgányához nem fog hasonlítani.”
A tesztek a mai nap még javában zajlanak, ám az este folyamán részletes beszámolóval jelentkezünk majd a történtekről.
Vote for JPM
Szavazzatok Juan Pablora, hogy megnyerje a Legnépszerűbb Versenyző díját!
Naponta egyszer szavazhattok!
Vote for JPM to win the Most Popular Driver Award!